Köp- och leveransvillkor
Köpvillkor
Vi reserverar oss för pris-, text- och bildfel. För att få handla på webshopen måste du ha fyllt 18 år eller ha målsmans godkännande.
Priser
Alla priser är angivna inklusive SEK moms 25%. Eventuella erbjudanden gäller så långt lagret räcker.
Betalningsalternativ
Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se http://checkout.klarna.com/legal/swe/sv-se/generic.html (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.
Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 3-5 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid. Om ett lagersaldo misstämmer kommer vi att kontakta dig omgående och meddelar om du vill ersätta produkten till annan motsvarande vara eller om du vill avboka din order.
Leveranssätt
Vi skickar beställningar som postpaket/brev/bussgods eller med avtalade leverantörer. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras och redovisas i kassan. Vid ordervärde överstigande 500 kr bjuder vi på fraktkostnaden.
Garanti
Garanti lämnas i enlighet med tillverkarens eller grossistens villkor. Eventuella garantivillkor framgår av respektive produkt. För att garantin ska gälla måste produkterna hanterats på det sätt som föreskrivs och kan anses som normalt för produkten. Om du får problem med en produkt kontakta oss. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden.
Reklamation
Vid reklamation ber vi dig att så snabbt som möjligt kontakta oss i butiken via mail (info@helsingejakt.se). Vi svarar gärna i telefon som du når oss på 0650-79071. Vid eventuell tvist följer vi och våra leverantörer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Eu har även en tvistlösnings sida som du hittar på länk: http://ec.europa.eu/odr.
Restorder
Ibland finns alla varor inte i lager och går derför inte att beställa. Men kontakta oss så ska vi se vad vi kan göra!
Retur & Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka hela ordern betalar vi tillbaka det belopp du betalat exl. expeditionsavgiften. Du har rätt att kontrollera varan men den returnerade varan ska vara oanvänd och i sin originalkartong/förpackning.
Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dagar), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.